Mnogo sličnosti, i isto toliko mnogo razlika koje inspirišu. Tako bismo mogli opisati sinergiju zagrebačke i beogradske koktel scene koja će ove jeseni dostići kulminaciju na Copy Taste festivalu u Beogradu, koji će se održati od 14. do 15. septembra. Da kokteli nisu samo proizvod, i da se to najbolje da primetiti kroz priču o regionalnoj koktel zajednici, potvrdili su Duško Kostadinoski, vlasnik RIddle bara i Dominik Bačvardi, vlasnik zagrebačkog Peaches&Cream bara. U intervjuu u nastavku, kao jedni od organizatora dogаđaja, podelili su zanimljive utiske o tome šta nas čeka na festivalu ali i šta najviše vole kada je Beograd u pitanju.
- Kako su “kliknule” zagrebačka i beogradska barska scena?
Dominik: Prirodno. Nema tu puno filozofije. Kad ljudi razmišljaju slično, kad ih vozi ista stvar i kad se žele međusobno gurat naprijed, klik je neminovan. Beograd i Zagreb imaju različitu vibru, ali istu glad za kvalitetom i pomakom.
Duško: Potpuno prirodno, delimo istu strast prema kvalitetnim koktelima, kreativnosti i gostoprimstvu. Čak i te male razlike koje postoje, samo obogaćuju sinergiju — Zagreb donosi jednu eleganciju i preciznost, dok Beograd dodaje ludu energiju i šarm.
- Koji koktel bi najbolje ilustrirao sinergiju beogradske i zagrebačke barske scene?
Dominik: Nešto što izgleda jednostavno, a u pozadini ima ozbiljan rad. Recimo, twist na Palomu s domaćim rakijama. Oba bara su već Paloma Embassy barovi i taj koktel za nas nosi poruku da se može spojiti ozbiljna tehnika i lokalna emocija. Ima lokalni touch, lako se pije, a pamtiš je danima.
Duško: Paloma – lagana,sveža opuštajuća i na prvi pogled bezazlena, ali se iza nje krije Tequila koja daje mnogo ozbiljniji utisak ako se zaigraš.
- Prvi osećaj (misao) kada je doneta odluka da će nakon Zagreba, sledeća Copy Taste stanica biti Beograd?
Dominik: Uzbuđenje i logika. Nije pitanje “zašto Beograd”, nego “kako to da nismo već prije”. Beograd zaslužuje festival koji slavi barove i to ne površno, nego kroz prave ljude i prave priče.
Duško: Adrenalin koji mi daje volju i motiviše me da sve izvedemo na najvišem nivou i opravdamo očekivanja. Jako sam ponosan da ćemo u našem gradu ugostiti kolege iz celog sveta i imati priliku da potvrdimo da Beograd i region imaju šta da pokažu svetskoj koktel sceni.
- Koji deo Copy Taste programa vam je najdraži?
Dominik: Masterclassi. To je srce festivala. Jer ako se nakon svega bar jedan mladi barmen vrati doma s nekom novom idejom ili klikne nešto što mu promijeni put, napravili smo posao.
Duško: Main event. To je onaj deo kada se barijere među učesnicima potpuno izgube i ostanu samo kreativnost, inspiracija i prijateljstvo; tada počinje žurka.
- Šta najpre volite da vidite u Beogradu van bara?
Dominik: U Beogradu je sve van bara skoro kao da si u baru. Toplina ljudi, ritam grada, taj neki osjećaj da ti se može sve dogodit u roku od 15 minuta.
Duško: Pre svega pogled sa Kalemegdana. To je mesto gde možeš da osetiš istoriju, vidiš spoj reka i doživiš energiju Beograda, tada shvatiš zašto ljudi vole ovaj grad.
- Šta očekujete od beogradskog Copy Taste-a izdanja?
Dominik: Očekujem da publika vidi što sve njihovi barovi stvarno jesu i da upadnu direktno u priču. Da ne gledaju sa strane, nego da postanu dio svega.
Duško: Da inspiriše i podstakne mlade barmene da napreduju i razvijaju kreativnost. Da poveže ljude i pokaže koliko su naša i svetska koktel scena zapravo bliže nego što mnogi misle. Da se beogradska publika dobro provede i da pre svega svi zajedno odemo kući sa barem jednom novom idejom i jednim novim prijateljem.
- U tri reči opišite publiku u Beogradu.
Dominik: Iskrena. Radoznala. Otvorena.
Duško: Otvorena, radoznala, zabavna.
- Kad je već tako dobro poznajete, u 5 reči kažite zašto treba da kupe kartu i dođu na festival.
Dominik: Barovi. Ljudi. Inspiracija. Iskustvo. Beograd.
Duško: Druženje, znanje, mnogo koktela, uživanje i ozbiljno dobar provod.

