ATIS – novo poslovno udruženje koje ujedinjuje turističku industriju Srbije

Beograd, 10. septembar 2025. — Na brodu Aquastar Maxim, krstareći Savom i Dunavom, danas je predstavljena Asocijacija turističke industrije Srbije (ATIS), novo poslovno udruženje koje na jedinstven način okuplja ključne aktere turizma u Srbiji – od avio-saobraćaja, hotelijerstva i turističkih agencija do obrazovanja, osiguranja, finansija, saobraćaja, sajamske industrije i IT usluga. Cilj ATIS-a je da, kroz saradnju javnog i privatnog sektora, unapredi kvalitet turističkih proizvoda, poveća konkurentnost i doprinese održivom razvoju sektora.

„Često nas pitaju zašto koristimo reč industrija. Naš odgovor je jednostavan: turizam proizvodi iskustva, doživljaje i uspomene – a upravo to želimo da stvaramo zajedno sa svojim članovima i partnerima“, izjavio je Dejan Veselinov, direktor ATIS-a. „Danas predstavljamo članove, osnovne ciljeve i pravce delovanja, kao i ljude koji će ih voditi u delo.“

Vladimir Adžić, predsednik Skupštine ATIS-a, zadužen za hotelijerstvo i nautički turizam, naglasio je značaj sinergije i okupljanja svih aktera u sektoru: „Ovo udruženje stvara okvir u kojem svi – od hotelijera i agencija do prevoznika i institucija – mogu da rade zajedno na jačanju turističke ponude Srbije.“

Milan Lainović, generalni sekretar ATIS-a, istakao je da će saradnja sa državnim institucijama, privredom i obrazovnim sektorom biti ključna za jačanje pozicije Srbije na regionalnoj i međunarodnoj turističkoj mapi. Dodao je i da je udruženje na sastanku sa ministrom turizma i omladine Huseinom Memićem razgovaralo o budućim projektima, te da je Ministarstvo prepoznalo ideju i koncept ATIS-a i pozvalo udruženje da učestvuje u radu radnih grupa za izradu Strategije turizma Srbije, kao i da bude deo Nacionalnog saveta za turizam.

Bojan Bosiljčić, predstavnik Sektora za hotelijerstvo i osnivač Apart Hotela Queen of Zlatibor, izneo je pregled stanja u hotelijerstvu: „U Srbiji trenutno posluje oko 420 hotela, sa tržišnim udelom od 26%. Najveći izazov je nedostatak kvalifikovane radne snage. ATIS će, u saradnji sa Univerzitetom Singidunum, aktivno raditi na obrazovanju i usavršavanju kadrova.“

Miroslav Knežević, predstavnik Sektora za edukaciju, naglasio je da je profesionalno osposobljen kadar temelj razvoja turizma i dodao da će se aktivnosti usmeriti na sticanje znanja i veština koje unapređuju kvalitet usluga i podstiču održivi rast sektora.

Olga Milićević, predstavnica Sektora saobraćaja, podsetila je da je prevoz ključ turističkog iskustva: „Saobraćaj je srce turizma – prvi i poslednji utisak o destinaciji. Radimo na unapređenju povezanosti, digitalnim rezervacijama, održivim transportnim opcijama i efikasnijim aerodromskim procedurama. Naš cilj je da se gost u Srbiji kreće lako i sa osmehom.“

Ljubiša Nešovanović, predstavnik Sektora za receptivni turizam, istakao je da destinacija ima mnogo, ali da je zadatak ATIS-a da radi na kreiranju turističkog proizvoda koji će biti konkurentan i jasno se razlikovati od drugih.

Na konferenciji je predstavljen i zvaničan sajt atis.rs, koji će služiti kao centralna platforma za informacije o inicijativama, članstvu, edukacijama i događajima ATIS-a.

Asocijacija turističke industrije Srbije (ATIS) je poslovno udruženje koje povezuje ključne aktere srpske turističke privrede radi zajedničkog delovanja, jačanja kvaliteta usluga, održivog razvoja i konkurentnosti cele industrije. ATIS deluje kao platforma za saradnju, edukaciju, razmenu znanja i kreiranje tržišno relevantnih rešenja.

 

 

 

Pročitajte još