Intervju sa Minom Smiljanić: Iza kulisa događaja i influencer marketinga

Kroz godine rada, Mina je prošla put od nesigurnih početaka u influencer marketingu do izgradnje prepoznatljivog pristupa vođenju velikih projekata i događaja. Njena svestranost, znatiželja i pristupačnost omogućili su joj da se snađe u dinamičnom svetu organizacije događaja, gde je brzina donošenja odluka ključna.

 

Kao neko ko je učestvovao u organizaciji brojnih događaja, Mina ističe da je event menadžment jedna od najstresnijih, ali i najuzbudljivijih profesija. U ovom intervjuu, govori o svojim iskustvima, izazovima sa kojima se susretala, kao i o tome kako bira brendove sa kojima sarađuje u okviru influencer marketinga.

 

  1. Kako biste opisali svoj početak u influencer marketingu?

 

Početak u ovom poslu je definitivno bio trapav i neprofesionalan. Danas je influencer marketing jedna razvijena i naširoko poznata oblast marketinga, a u vreme kada sam ja dobijala prve ponude, pre skoro 10 godina, zaista nisam imala znanje niti smernice kako da se postavim i na koji način da stičem i zadržim svoje klijente. Jedna od velikih početničkih grešaka je bila ta što sam menjala previše brendova sa kojima sam kratkoročno sarađivala, što danas nikada ne bih uradila. Trudim se da ostajem verna brendovima i svom životnom stilu, i da ne šaram previše. To je možda monotono iz ugla kreiranja sadržaja, ali odaje autentičnost i doslednost. A to su vrednosti koje želim da negujem i predstavljam.

 

  1. Kako vidite Vašu ulogu u poslovnom svetu i koje tri reči najbolje oslikavaju vaš pristup poslu?

 

Svestranost, znatiželja i istraživački duh. Sigurna sam da ih je još, ali ove su prve pale na pamet. Od kada sam se školovala sam imala žudnju za znanjem i novim iskustvima. To me je navelo da savladam više različitih veština, da širim polje interesovanja i delovanja, i da napredujem. Bilo da vodim program na konferenciji, ili sam deo nekog projektnog tima, smatram da sam veoma prilagodljiva i da uz novinarski pristup i dobru pripremu mogu da obavim najrazličitije poslove i postignem odlične rezultate.

 

  1. Koje veštine smatrate najvažnijim za uspešno vođenje projekata u industriji događaja?

 

Jedna od njih je definitivno prilagodljivost, jer u dinamičnim okruženjima nepredviđene okolnosti i krize vrebaju iza ćoška, te je neophodno biti spreman na promenu i brzo reagovanje.

 

  1. Šta Vas najviše inspiriše dok radite na velikim događajima bilo kao organizator ili domaćin?

 

Event menadžment je jedna od najstresnijih profesija na svetu. Ali to sve nosi dozu adrenalina koji „vozi“ većinu ljudi u ovoj industriji. Osećaj kada iza sebe imaš jedan veliki i uspešan projekat zna samo neko ko je bio deo takvih organizacija. Ta kolektivna želja i istrajnost da se nešto uspešno odigra sada, jer drugi rok ne postoji, je neverovatan pokretač i prostor za napredovanje i učenje. Ali je nažalost i veliki izvor stresa, te je to rizičan teren za rad.

 

  1. Da li postoji neki događaj koji ste ogranizovali ili vodili, a da je na Vas ostavio poseban utisak?

 

Svaki projekat i događaj imaju neku specifičnu priču i iskustvo iza sebe, jer su okolnosti u kojima se organizuju uvek drugačije. Drugačiji tim, vreme, resursi… Previše je anegdota koje sada deluju smešno, a u trenutku kada su se dešavale su delovale kao kraj sveta.

 

Organizovali smo konferenciju Blogomanija u renoviranom Hotelu Falkensteiner na Staroj planini u decembru 2012., ali deo puta do hotela i dalje nije bio dovršen, te su učesnici morali da kolima prolaze kroz potok kako bi stigli. Bez obzira na prepreke na putu, svi su ipak došli. Čak i više njih nego što smo planirali, te smo imali oko 400 učesnika, više nego kreveta u celom hotelu. Moj posao je bio da ih rasporedim po sobama, i nekako su svi na kraju imali gde da spavaju tih dana. U jednu sobu sam smestila Srbina, Slovenca, Crnogorca i Bosanca – koji se nisu poznavali! Kao vic, ali meni u tom trenutku nije bilo smešno.  Tada sam imala 20 godina, i to je tada bio najstresniji posao u mom životu. Svi su se ostali odlično proveli.

 

Pre dve godine, moj tim i ja smo regrutovali 800 volontera za Svetsko atletsko prvenstvo u Beogradu, u sred Covid pandemije, i morali smo da sprovedemo svakodnevno PCR testiranje za sve volontere pre početka njihove smene. A o toj obaveznoj proceduri smo obavešteni nekoliko dana pred početak prvenstva. Nekako smo uspeli. Apsolutno svaki projekat ima barem jednu ovakvu priču.

 

  1. Kako biste opisali ulogu influencer marketinga u izgradnji poverenja između brendova i publike?

 

Mislim da je ključno da brendovi pronađu prave ambasadore svojih proizvoda. Tek ukoliko se vrednosti brenda i influensera poklapaju, ljudi mogu zaista da steknu poverenje u neki brend.

 

  1. Kako birate brendove sa kojima sarađujete i šta vam je ključno u toj saradnji?

 

S obzirom na to da influenser marketing nikada nije bio niti postao moj glavni posao, nisam ulazila strateški u potragu za sponzorima, već su oni dolazili do mene. Kao mlađa sam zaista prihvatala sve ponude – od keksa do sportske opreme, što sada nikako nije slučaj. Sada jasno znam koji su brendovi koje želim da koristim i šta su proizvodi koje želim da promovišem. To je u mom slučaju bio deo odrastanja, da naučim da kažem ne i da shvatim šta su vrednosti i poruke koje želim da predstavljam.

 

 

Mina Smiljanić – Projektni menadžer i komunikolog

 

Pročitajte još