Industrijski lideri, stručnjaci za određenu temu ili lokalni uticajni pojedinci su svi primeri sjajnih govornika ili posebnih gostiju koje možete imati na svom događaju. Pravi govornik može napraviti ogromnu razliku u povećanju prijava i prisustva na događaju!
Ako planirate uključiti značajne govornike i posebne goste, evo nekoliko saveta za pronalaženje pravih osoba i njihovo pozivanje.
- Koristite društvene mreže. Iskoristite svoju mrežu na LinkedIn-u da pronađete potencijalne govornike ili goste koji imaju interese ili stručnost koja se poklapa sa ciljevima vaše organizacije. Takođe možete pretraživati heštegove koji su povezani sa misijom vaše organizacije kako biste pronašli ljude koji bi bili odličan izbor.
- Pretražite veb stranice profesionalnih govornika. Sajtovi su odlični izvori za pronalaženje odličnih govornika.
- Obratite se svojoj postojećoj mreži. Pitajte ljude u okviru vaše organizacije – ili vašeg odbora! – za preporuke. Pogledajte da li mogu pretražiti svoje društvene mreže i zatim uporedite liste za moguće kontakte.
- Obratite se lokalnoj Privrednoj komori. Ako ste Privredna komora, pratite savet iznad. Međutim, ako vaša organizacija nije Privredna komora, lokalna Privredna komora može biti odličan izvor za pronalaženje sličnih preduzeća koja su možda imala uspeha sa govornikom na prethodnom događaju. Zamolite ih za preporuke.
- Pitajte svoje članove. Događaji su odličan način za proširenje baze članova, pa koga bolje pitati šta bi najbolje rezonovalo sa vašim posetiocima od vaših članova? Obratite se i zamolite ih za sugestije o tome koga bi voleli da vide na događaju. Anketa među članovima je odličan način da to postignete.
- Pregledajte rezultate anketa nakon događaja. Pitanja ankete o događaju koje ste postavili u prošlosti pružaju mnogo korisnih informacija. Pregledajte rezultate anketa i koristite te informacije da biste pronašli govornika koji će zainteresovati vaše posetioce.
- Pregledajte događaje na kojima ste bili prisutni u prošlosti. Sećate se sjajnog govornika sa prošlog gala događaja na kojem ste bili? Obratite im se i vidite da li bi bili zainteresovani da učine vaš događaj posebnim.
- Proverite industrijske publikacije. Bilo u štampanom ili elektronskom formatu, potražite značajne ljude koji su pisali o temama od interesa za vašu organizaciju i mogli bi biti govornici ili odlični posebni gosti na vašem događaju.
Još jedna bitna stavka koja će vam pomoći da napravite događaj koji će dosegnuti svoj pun sjaj jeste identifikacija i pronalazak sponzora.
Partnerstva i sponzorstva mogu pomoći da se pokriju troškovi vašeg događaja i poveća moguće učešće. Kada uključite druge ljude ili grupe u vaš događaj, oni imaju interes da pomognu u širenju vesti i ostvarenju uspeha događaja – što više, to bolje, zar ne?
Mogli biste razmotriti:
Tražite korporativne sponzore koji će finansirati deo događaja. To može obuhvatati nacionalne organizacije koje žele da sponzorišu večeru, ponude nagradu ili ključni predmet na aukciji, kao i lokalne kompanije koje mogu pružiti robu ili usluge, poput cveća za stolove, predmeta poklon gostima itd.
Saradnja sa organizacijama zajednice koje mogu ponuditi prostor i/ili pomoć u organizaciji ili angažovanju osoblja na događaju.
Ako tražite kompanije koje će sponzorisati vaš događaj, imajte na umu da će one biti sklonije tome ako mogu videti jasnu korist za sebe. Ako imate sponzore iz prošlosti koji su spremni da se izjasne u vašu korist, to je još bolje – ali ako ne, budite spremni da iznesete ubedljive argumente za podršku kada se prvi put obratite.